Pozycjonowanie to proces niełatwy, długotrwały i ciągły. Na pierwsze efekty często czekać trzeba kilka, a czasem nawet kilkanaście miesięcy. Wszystko zależy od konkurencyjności branży i fraz kluczowych. To, jak długo czekać trzeba na efekty pozycjonowania, zależy także od tego, jak proces ten jest realizowany. Jeśli działania związane z pozycjonowaniem realizowane są w sposób prawidłowy, to na efekty czekać będzie się oczywiście krócej. Warto zatem wiedzieć, jak robić to dobrze i skutecznie.

Po pierwsze, cel

Pozycjonowanie to proces niełatwy, długotrwały i ciągły.

Cały proces pozycjonowania strony internetowej rozpocząć należy od ustalenia celu. Wiele osób, właścicieli witryn niestety o tym zapomina. W zakresie pozycjonowania takie cele mogą być różne. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, jakiego typu stronę internetową się prowadzi. W przypadku sklepu internetowego celem pozycjonowania będzie wzrost sprzedaży oferowanych produktów. Z kolei w przypadku typowej strony firmowej celem może być wzrost rozpoznawalności marki w sieci.

Po drugie, optymalizacja

Dziś niemal niemożliwe jest skuteczne pozycjonowanie strony internetowej bez jej wcześniejszej optymalizacji. Śmiało, powiedzieć można, że optymalizacja strony to jeden z najbardziej kluczowych elementów w procesie pozycjonowania. Agencja Pozycjonowanie Stron Internetowych Poznań – seodot.com.pl zwraca uwagę na to, że obecnie algorytm wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania bierze pod uwagę nawet kilkaset czynników. Duża część z nich dotyczy tego, jak strona jest zbudowana. Innymi słowy, strona internetowa musi być dopasowana pod kątem wymagań wyszukiwarki. Dlatego ważne jest, aby zadbać o jej prawidłowy kod, odpowiednie treści zawierające frazy kluczowe, opis zdjęć i grafik, szybkość ładowania czy intuicyjną nawigację.

Po trzecie, strategia

Po ustaleniu celu, zoptymalizowaniu strony oraz opracowaniu strategii można przejść to właściwego pozycjonowania witryny internetowej

Nie ma skutecznego pozycjonowania strony internetowej bez wcześniej opracowanej strategii. Co taka strategia obejmować powinna? Na pewno narzędzia, które wykorzystane będą w procesie pozycjonowania. Dodatkowo opracować należy strategię content marketingu, bez którego trudno jest sobie dziś wyobrazić pozycjonowanie strony internetowej. Poza tym strategia mówić powinna również o tym, czy pozycjonowanie wspierane będzie dodatkowymi działaniami promocyjnymi i reklamowymi w sieci.

Po czwarte, pozycjonowanie

Po ustaleniu celu, zoptymalizowaniu strony oraz opracowaniu strategii można przejść to właściwego pozycjonowania witryny internetowej. Mowa tu przede wszystkim o pozyskiwaniu linków przychodzących. Pamiętać trzeba, że od dawna liczy się jakość linków, a nie ich ilość. Dlatego link building realizowany powinien być bardzo starannie. Lepiej jest pozyskać mniej linków, ale z dobrych i wartościowych źródeł.