Pozycjonowanie to proces niełatwy, długotrwały i ciągły. Na pierwsze efekty często czekać trzeba kilka, a czasem nawet kilkanaście miesięcy. Wszystko zależy od konkurencyjności branży i fraz kluczowych. To, jak długo czekać trzeba na efekty pozycjonowania, zależy także od tego, jak proces ten jest realizowany. Jeśli działania związane z pozycjonowaniem realizowane są w sposób prawidłowy, to na efekty czekać będzie się oczywiście krócej. Warto zatem wiedzieć, jak robić to dobrze i skutecznie.
Po pierwsze, cel
Cały proces pozycjonowania strony internetowej rozpocząć należy od ustalenia celu. Wiele osób, właścicieli witryn niestety o tym zapomina. W zakresie pozycjonowania takie cele mogą być różne. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, jakiego typu stronę internetową się prowadzi. W przypadku sklepu internetowego celem pozycjonowania będzie wzrost sprzedaży oferowanych produktów. Z kolei w przypadku typowej strony firmowej celem może być wzrost rozpoznawalności marki w sieci.
Po drugie, optymalizacja
Dziś niemal niemożliwe jest skuteczne pozycjonowanie strony internetowej bez jej wcześniejszej optymalizacji. Śmiało, powiedzieć można, że optymalizacja strony to jeden z najbardziej kluczowych elementów w procesie pozycjonowania. Agencja Pozycjonowanie Stron Internetowych Poznań – seodot.com.pl zwraca uwagę na to, że obecnie algorytm wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania bierze pod uwagę nawet kilkaset czynników. Duża część z nich dotyczy tego, jak strona jest zbudowana. Innymi słowy, strona internetowa musi być dopasowana pod kątem wymagań wyszukiwarki. Dlatego ważne jest, aby zadbać o jej prawidłowy kod, odpowiednie treści zawierające frazy kluczowe, opis zdjęć i grafik, szybkość ładowania czy intuicyjną nawigację.
Po trzecie, strategia
Nie ma skutecznego pozycjonowania strony internetowej bez wcześniej opracowanej strategii. Co taka strategia obejmować powinna? Na pewno narzędzia, które wykorzystane będą w procesie pozycjonowania. Dodatkowo opracować należy strategię content marketingu, bez którego trudno jest sobie dziś wyobrazić pozycjonowanie strony internetowej. Poza tym strategia mówić powinna również o tym, czy pozycjonowanie wspierane będzie dodatkowymi działaniami promocyjnymi i reklamowymi w sieci.
Po czwarte, pozycjonowanie
Po ustaleniu celu, zoptymalizowaniu strony oraz opracowaniu strategii można przejść to właściwego pozycjonowania witryny internetowej. Mowa tu przede wszystkim o pozyskiwaniu linków przychodzących. Pamiętać trzeba, że od dawna liczy się jakość linków, a nie ich ilość. Dlatego link building realizowany powinien być bardzo starannie. Lepiej jest pozyskać mniej linków, ale z dobrych i wartościowych źródeł.