Pozycjonowanie stron internetowych to proces, na który składa się wiele różnych działań. Jednym z nich jest content marketing. Śmiało, można powiedzieć, że dziś to podstawa pozycjonowania stron. Wynika to z wysokiej skuteczności content marketingu. Co ważne, content marketing wpływa nie tylko na same pozycje w wynikach wyszukiwania, ale również na wizerunek firmy i świadomość marki. Nie może zatem dziwić, że firmy inwestują coraz większe środki właśnie w marketing treści. Jaki ma on dokładnie związek z pozycjonowaniem?

Czym jest content marketing?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, na który składa się wiele różnych działań.

Zacząć trzeba jednak od wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest content marketing, często określany także jako marketing treści. Mówiąc ogólnie, polega on na przygotowaniu oraz publikacji unikalnych i wartościowych dla użytkowników treści. Najlepszym przykładem mogą być tu po prostu ciekawe artykuły. Jak wspomniano, content marketing wpływa nie tylko na samo pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, ale również na skuteczne budowanie pozycji eksperta w branży. Podkreślić tu trzeba, że treści, które publikowane są w ramach content marketingu, nie są treściami czysto reklamowymi. Liczy się tu ich użyteczność, czyli to czy są one wartościowe i przydatne dla użytkowników. Wspomniano w kontekście marketingu treści o artykułach. To nie wszystkie formy, jakie mogą być tu wykorzystywane. Mogą być to również grafiki, filmy video czy prezentacje. Istotne jest, aby był to materiał ciekawy dla użytkownika.

Jak content marketing wpływa na pozycjonowanie?

Marketing treści w znaczący sposób wspiera proces pozycjonowania strony internetowej. Dlatego tak często korzysta z niego choćby agencja Pozycjonowanie Stron Internetowych Poznań. Na czym to wsparcie polega? Przede wszystkim już od dawna algorytm wyszukiwarki bardzo docenia unikalne i wartościowe treści. Dzięki temu umieszczone w artykułach linki przychodzące mają bardzo dużą moc pozycjonerską. Dodatkowo link building w ramach marketingu treści tworzy się w bardzo naturalny sposób. Wynika to z tego, że użytkownicy sami, w sposób naturalny rozpowszechniają w sieci opublikowane treści.

Jak tworzyć strategię content marketingu?


Opracowanie strategii content marketingu nie jest zadaniem łatwym. Pod uwagę wziąć należy przynajmniej kilka istotnych elementów. Mowa tu o celu kampanii, grupie docelowej, tworzonych treściach, kanałach ich dystrybucji oraz o metodzie mierzenia efektów. Jeśli nie ma się w tym zakresie większego znaczenia, dobrym rozwiązaniem będzie zlecenie tych działań doświadczonej agencji.